Werkwijze

Afvallen gaat vaak om het aanleren van andere gewoontes. Onderzoek toont aan dat je gemiddeld 12 weken nodig hebt om je deze gewoontes eigen te maken. De periode van 12 weken is dus niet zomaar gekozen.

Uniek in mijn aanpak is dat ik advies geef over gezonde voeding en dit combineer met kennis over beweging.

Afbeeldingsresultaat voor bewegen

 

Je hoeft niet meteen je sportschoenen aan te trekken. Vaak zijn kleine aanpassingen voldoende om grote resultaten te bereiken. Je gezond/fit voelen EN ook afvallen. Dat is mijn manier.

Iedereen is anders en ook ieders eetgewoontes zijn anders. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren voor bepaalde gerechten en houdt wel of niet van veel bewegen.
Allergieën, blessures of andere beperkingen? Ik hou er allemaal rekening mee.
De eerste stap heb je nu al gezet door mijn site te lezen! De volgende stap is het vrijblijvende kennismakingsgesprek (gratis). Hierin bekijken we of we een ‘match’ hebben. We nemen jouw wensen door en kijken naar je huidige levensstijl. Ik leg je vervolgens mijn werkwijze uit.

Na het kennismakingsgesprek volgt het eerste consult. Hiervoor maak je dan eerst een dagboekje (van minimaal 3 dagen) van wat je eet, drinkt en hoeveel je aan beweging doet. Ik zoom in op je leef- en werksituatie, je huidige voedings- en beweegpatroon, je motivatie en je verwachtingen. Op basis van deze gegevens maak ik een persoonsgebonden programma. Aan de hand hiervan geef ik je in het eerste consult een persoonlijk advies (dit eerste consult duurt ongeveer 1 uur). In de weken die volgen begeleid ik je om je doelen te halen. In de periode daarna maken we regelmatig afspraken. Afhankelijk van jouw wensen maken we afspraken voor de vervolg consulten (deze duren ongeveer 30 minuten). Zo bekijken we elke keer hoe het gaat, of je ergens tegenaan loopt en wat er beter kan. Ik reik je tips en ideeën aan, waarmee je aan de slag gaat. Deze tips hebben altijd betrekking op je dagelijkse voeding en beweging. Overal waar je aanklopt voor hulp om af te vallen, krijg je te horen dat je ook moet gaan bewegen. Ik begeleid je ook bij meer bewegen en geef je een persoonlijk advies.

Afbeeldingsresultaat voor bewegen Bewegen is belangrijk:

  • Je valt gemakkelijker af
  • Je slaapt beter
  • Je uithoudingsvermogen neemt toe
  • Je spijsvertering wordt gestimuleerd
  • De kans op hart- en vaatziekte / diabetes neemt af
  • Je gaat je fitter voelen.

 

Privacy Policy Settings

Google-analytics Website optimalisteren
error: Content is protected !!